Heb je een eigen webshop? Dan zul je regelmatig pakketten verzenden naar jouw klanten. Het online verkopen van producten is een stuk minder persoonlijk dan het verkopen van producten in de fysieke winkel. Het is dan ook moeilijk om klanten aan je bedrijf te binden. Om toch meer binding te creëren met de klant kun je een persoonlijke touch toevoegen aan de verzending. Vraag jij je af op welke manier jij een persoonlijke touch van jouw bedrijf kunt toevoegen aan de verzending? Wij geven vier tips. Benieuwd? Lees dan snel verder en kom erachter!
Handgeschreven kaartje
Je kunt een klant bedanken voor een bestelling door een handgeschreven kaartje toe te voegen bij de producten in de verzendverpakking. Dit kaartje kun je zelf ontwerpen. Gebruik de kleuren van de huisstijl en laat je contactgegevens en socialmediakanalen op het kaartje drukken. Zo laat je zien dat je goed bereikbaar bent. Stop bij elke bestelling een kaartje in de verpakking om de klant te verrassen met een persoonlijke boodschap.
Verzendverpakking bedrukken
Door de verzendverpakking te laten bedrukken met jouw bedrijfsnaam of logo weet de klant direct waar het pakket vandaan komt. Daarnaast geeft een bedrijfsnaam of logo op de verpakking een duidelijke persoonlijke touch aan de verzending. Er zijn verschillende mogelijkheden voor het bedrukken van verzendverpakkingen. Zo heb je de keuze uit verschillend verpakkingsmateriaal, zoals een verzenddoos of -zak. Daarnaast kun je zelf de plek van het logo kiezen en de kleur bepalen.
Sticker
Een sticker kun je gebruiken voor het dichtmaken van een pakket, maar ook als extra versiering. Je kunt een persoonlijke touch toevoegen aan de verzendverpakking door een sticker met jouw logo op de verpakking te plakken. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij de geschenkverpakking van Rotimshop. Hier vind je een ruim aanbod aan verschillende stickers die je kunt laten bedrukken met jouw logo. Je hebt de keuze uit vier standaard vormen: vierkant, ovaal, rechthoekig en rond. Binnen deze vormen heb je de keuze uit allerlei formaten.
Een gratis cadeau
Je kunt ervoor kiezen om een gratis cadeau toe te voegen bij de bestelling. Dit kan een leuke goodie zijn van jouw bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan een canvas tas met jouw bedrijfsnaam of logo. De klant wordt verrast door het gratis cadeau, maar daarnaast werkt dit voor jou als een goed communicatiemiddel. Wanneer de klant deze tas gaat gebruiken komen ook andere mensen in aanraking met jouw bedrijf.